Teken de actieoproep: Callcenter agents Voor 14

59 callcenter agents doen mee

* verplicht

We vragen om je gegevens om je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van Voor 14 en hoe je actief kunt worden. We gaan zorgvuldig om met je gegevens. En daarom delen we je info nooit met derden. Afmelden van Voor 14 kan altijd. Lees hier meer over ons privacybeleid.

Callcenter agents van Nederland,

Wij staan de vele Nederlanders te woord die nu, in corona tijd, massaal online bestellen.

Wij beantwoorden dagelijks duizenden, zo niet tienduizenden mails en telefoontjes.

Wij zijn van alle markten thuis: van adreswijzigingen tot tech-support tot luisterend oor.

Dat doen we vanuit huis, want de meeste van onze werkplekken zijn nog gesloten. En omdat onze bazen ons afraden om tijdens werkuren onze internetverbinding met anderen te delen, doen wij ons werk tussen het internetgebruik van huiswerkmakende kinderen en thuiswerkende partners door. Het is passen en meten dus.

Minder passen en meten is het voor onze werkgevers, zoals Teleperformance, Webhelp en Transcom. Zij maken miljoenen winst, nu nog meer dan vóór corona. En dat dankzij onze flexibele houding, onze eindeloze klantvriendelijkheid en ons enthousiasme. Voor het luttele bedrag dat zij ons bereid zijn te betalen: in de meeste gevallen niet meer dan het minimumloon van €9,54 bruto per uur.

Font size

Wij kunnen niet fatsoenlijk leven

Ondanks de thuiswerksituatie en alle uitdagingen die dat met zich meebrengt, zijn onze targets nog even hoog als toen we op kantoor werkten. Het aantal boze klanten is toegenomen nu er zo massaal online besteld wordt. En we spreken vaker mensen die enorme schulden hebben door een afbetalingsregeling.

Wij willen hen op een menselijke manier te woord staan. Wij zijn klantvriendelijk en enthousiast. Ook als klanten hun geduld verliezen of emoties de overhand nemen, blijven we rustig en bieden we een passende oplossing aan. Zo kunnen we onze klanten goed helpen en tevreden houden. Zo zorgen wij ervoor dat onze service met een hoog cijfer wordt gewaardeerd: dat is tenslotte wat onze bazen belangrijk vinden.

Maar het doet pijn te weten dat het bedrijf waarvoor wij werken miljoenen winst maakt, terwijl onze werkdruk steeds hoger wordt en wij steeds vaker onze eigen rekeningen niet meer kunnen betalen.

Het is hoog tijd dat dit verandert. Van die €9,54 bruto die wij ontvangen, kunnen wij niet fatsoenlijk leven.

Wij eisen dat onze werkgever een eerlijker deel van de rekening betaalt. Zodat wij niet meer iedere dag hoeven passen en meten, maar kunnen leven in plaats van overleven.

Doe mee!

Wij sluiten ons aan bij de Voor 14 campagne van de FNV, die een verhoging van het minimumloon naar €14 per uur eist! Niet alleen voor de callcenter agent, maar evengoed voor de postbezorger, de schoonmaker, de thuiszorgmedewerker en nog 2 miljoen Nederlanders die op of rond het minimum verdienen.

Keuze is aan jou

Samen bouwen wij aan een sterke beweging Voor 14. Maar we bereiken ons doel alleen wanneer ook jij in actie komt. De huidige omstandigheden dwingen ons de komende tijd vooral online te werken. Daarom organiseren we samen deze online actie voor callcenter agents.